Tee kotitoimistostasi viihtyisä ja toimiva

Kotitoimisto on varmasti tullut viimeisen vuoden aikana monelle tutuksi. Kotitoimistosta, kuten muustakin toimistosta on mahdollista saada hyvin viihtyisä ja toimiva. Kun työtilassa viihtyy, luultavasti työskentelykin sujuu paremmin ja työteho kasvaa. Tässä sinulle muutamia vinkkejä, joiden avulla voit parantaa työpisteesi toimivuutta ja viihtyvyyttä.

Perusasiat kuntoon, niillä pääsee pitkälle

Toimivat ja monikäyttöiset perusvälineet ovat kunnollisen toimiston kulmakivi. Niiden avulla varmistat katkeamattoman työnteon ja mahdollistat asioiden sujuvan hoitamisen. 

  • Varmista laitteiden virran saanti. Jos työpisteesi on kiinteä, kannattaa harkita jatkojohdon kiinnittämistä käden ulottuville, jotta voit tarvittaessa laittaa lataukseen läppärisi, puhelimesi, tablettisi tai vaikka kuulokkeesi. Näin et joudu kaivamaan latureita ja keskeyttämään työntekoa. Kiinnittämällä jatkojohdon tarpeeksi korkealle, mahdollisuuksien mukaan vaikka pöydän alapintaan, saat myös helpommin siivottua, eikä johto kerää pölyä.
  • Paperitarvikkeet. Vaikka paperiton toimisto on nousemassa kokoajan enemmän ja enemmän hallitsevaan asemaan, paperia tarvitaan vielä pitkään useisiin eri asioihin. Kannattaakin varata kopiopaperia, muistilappuja, kyniä ja vaikka Fiskars sakset hyvin saataville. Näin voit tarvittaessa tehdä muistiinpanoja, tulostaa tositteita ja leikata paperia oikeaan kokoonsa.
  • Pidätkö kivennäisvedestä tai muista virvoitusjuomista? Sodastream hiilihapotuslaite on tähän kätevä apuväline. Saat juuri oikean määrän virvoitusjuomaa, etkä joudu kantamaan pulloja edestakaisin kaupasta ja kauppaan. Näin myös tiedät juomasi olevan tuoretta. Esteettisesti hyvän näköinen laite voi myös olla pöydällä, jolloinka sitä on tarvittaessa helppo käyttää. 
  • Hyvä valaistus on tärkeää. Myös valaistus vaikuttaa työtehoon ja jaksamiseen paljon. Tarpeeksi, muttei liian kirkas valaistus auttaa työskentelemään paremmin ja esimerkiksi aikaisen herätyksen jälkeen valo voi virkistää huomattavasti. Valon kohdennuksella ja voimakkuudella voi myös olla paljon vaikutusta näkökyvyn jaksamiseen. Oikein suunnattu valo ei rasita silmiä ja jaksat paremmin katsoa monitoria pitkän aikaa.